slide show

Gårdagen

Var ju hemma hos mami igår med, fick ridit hästen 5 varv i paddocken.. När jag skulle sitta upp så höll mormor emot och hon upptäckte ett sår ett par centimeter nedanför mungipan på Sessan´s högra sida. Och det är något som har suttit där länge så det har inte kommit nu.. Anledningen till att det bara blev 5 varv va att hon var verkligen övertydlig med att hon inte ville ha bettet i munnen. Gapade och drog upp huvudet och gick och tuggade och försökte verkligen få bort bettet, och det har hon inte gjort förut. Ville inte rida när hon var så övertydlig med att hon verkligen inte ville. Samt så när jag tränsade henne så gav hon mig ett tjuvnyp i armen, antagligen så gick jag emot såret med bettet så det var därför. Så nu ska det sköljas rent 2 gånger om dagen samt smörjas och inget bett i munnen fören det är läkt helt. 
Vilken också innebär ingen ridning fören det är läkt då hon är en häst som absolut inte kan gå på bettlöst, jag har testat men tänkte ge henne en chans till att testa lixom, annars får det bli promenader tills det är läkt!

Kanske svårt för er att föreställa sig varför jag inte vill rida om hon bara har ett litet sår där bettet inte ens sitter, saken är den att om man håller ett rep i handen och någon drar jättefort så blir det brännsår, det ser ut ungefär som om att hon har haft ett rep i munnen och någon har dragit. Det ser hemskt ut.. Därav att jag inte sätter bett i munnen på henne heller.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0